Cyberbullying: υλικό που παραχώρησε στο onpodium.gr ο διεθνούς φήμης ειδικός σε θέματα bullying και cyberbullying Peter K. Smith, Ομότιμος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου.
Ο κυβερνο-εκφοβισμός (“cyberbullying”) αποτελεί μία μη παραδοσιακή μορφή εκφοβισμού, συνηθισμένη στις μικρές ηλικίες, στην οποία ο θύτης έχει στη διάθεσή του τεχνολογικά εργαλεία όπως το διαδίκτυο και τα κινητά τηλέφωνα. Από τα απλά γραπτά μηνύματα μέσω κινητών τηλεφώνων που δεν είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο και στα κοινωνικά δίκτυα, περάσαμε στο παρόν, όπου το θύμα μπορεί να στοχοποιείται και να εκφοβίζεται επαναλαμβανόμενα, μιας και τα σύγχρονα κινητά τηλέφωνα υποστηρίζουν ταυτόχρονα, αν όχι όλα, πολλά από τα μέσα του cyberbullying, π.χ. γραπτά μηνύματα, κακόβουλα τηλεφωνήματα, κακόβουλη χρήση κοινωνικών δικτύων και απειλητικά emails (βλ. Smith, 2015).
Στη συνέχεια, παραθέτουμε μεταφρασμένη στα ελληνικά την παρουσίαση του Καθηγητή Ψυχολογίας Peter K. Smith (Πανεπιστήμιο του Λονδίνου), ειδικού σε θέματα bullying και cyberbullying, στο πρόσφατο Συνέδριο του ENSEC* (Στοκχόλμη/Ελσίνκι, 7-9 Ιουνίου, 2017), με τίτλο «Κυβερνο-εκφοβισμός σε νέους ανθρώπους: μία γενική επισκόπηση της φύσης και των επιπτώσεών του». Επιπλέον, δίνεται και το πρωτότυπο αγγλικό κείμενο σε μορφή slideshow (και τις δύο παρασουσιάσεις μπορείτε να τις κατεβάσετε σε μορφή pdf).
*European Network for Social and Emotional Competence – Ευρωπαϊκό Δίκτυο για τις Κοινωνικές και Συναισθηματικές Δεξιότητες
onpodium.gr wishes to warmly thank Professor Peter K. Smith for allowing us to translate and publish his presentation.
Μετάφραση της παρουσίασης στα ελληνικά: Μάιπας Γ. Σωτήριος.
Για περισσότερες πληροφορίες, στο τέλος του άρθρου παραθέτουμε επιλεγμένες βιβλιογραφικές αναφορές του Καθηγητή Peter K. Smith.
Το πρωτότυπο αγγλικό κείμενο:
Για την πρωτότυπη αγγλική παρουσίαση σε μορφή pdf πατήσετε εδώ.
Για την ελληνική έκδοση σε μορφή pdf πατήστε εδώ.
Βιβλιογραφία
(1) Smith, P. K., Kwak, K., & Toda, Y. (Eds.)(2016). School bullying in different cultures.Cambridge University Press.
(2) Smith, P. K. (2015). The nature of cyberbullying and what we can do about it. Journal of Research in Special Educational Needs, 15(3), 176-184. link
(3) Cowie, H. A., Smith, P. K., & Blades, M. (2015). Understanding Children’s Development, 6th Edition, John Wiley & Sons.
(4) Smith, P. K. (2014). Understanding school bullying: Its nature and prevention strategies. SAGE Publications.
(5) Slonje, R., Smith, P. K., & FriséN, A. (2013). The nature of cyberbullying, and strategies for prevention. Computers in Human Behavior, 29(1), 26-32. link
(6) Smith, P. K. (2012). Cyberbullying and cyber aggression. In: Jimerson, S.R., Nickerson, A. B., Mayer, M. J., Furlong, M. J. (Eds.), Handbook of school violence and school safety: International research and practice, 2nd edition. Routledge Handbooks Online, Chapter 8.
(7) Slonje, R., & Smith, P. K. (2008). Cyberbullying: Another main type of bullying? Scandinavian Journal of Psychology, 49(2), 147-154. link
(8) Smith, P. K., Mahdavi, J., Carvalho, M., & Tippett, N. (2006). An investigation into cyberbullying, its forms, awareness and impact, and the relationship between age and gender in cyberbullying: A Report to the Anti-Bullying Alliance. Research Brief No. RBX03-06. link