Φωτογραφικό υλικό & απόδοση στα ελληνικά της επιστολής της προς τους επισκέπτες της έκθεσης
Η Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία, πιστή στα ραντεβού της με τις εκθέσεις υψηλής αισθητικής και εξαιρετικού ενδιαφέροντος, φιλοξενεί την ατομική έκθεση της διάσημης Γιαπωνέζας φωτογράφου Keiko Sato με τίτλο “In the North” στον εκθεσιακό της χώρο στην Αθήνα (Πόντου 12, Ιλίσια). Η έκθεση θα είναι ανοιχτή από το Σάββατο 18 Νοεμβρίου έως και την Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2017. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την έκθεση καθημερινά, εκτός Κυριακής, τις ώρες 6-9μμ.
Η Keiko Sato γεννήθηκε το 1957 στο Ιγουάκι της Ιαπωνίας, σπούδασε Καλές Τέχνες στο Λονδίνο και στο Μάαστριχτ και τα τελευταία 20 χρόνια ζει στο Ναϊμέχεν της Ολλανδίας. Η τέχνη της χαρακτηρίζεται από μια ιδιαίτερη ποικιλία και έχει χαρίσει στο κοινό εκπληκτικές δημιουργίες που αναφέρονται σε πολλά και διαφορετικά θέματα, όπως την αρχιτεκτονική, την παράδοση, το περιβάλλον, το κλίμα, τις φυσικές και όχι μόνο καταστροφές, το μέλλον, τη βιωσιμότητα, το διάστημα κ.ά.. Η Keiko Sato είναι αντιπρόεδρος της Japan International Photographic Society και ήταν φέτος (2017) κριτής στους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρείας.
Δείτε στην παρακάτω εικόνα το κείμενο-καλοσώρισμα της Keiko Sato στους επισκέπτες της έκθεσης και διαβάστε στη συνέχεια τη μετάφρασή του στα ελληνικά.
“In the North” – «Στο Βορρά»
Κείμενο – επιστολή προς τους επισκέπτες της έκθεσης – της Keiko Sato, αναρτημένο στην έκθεση “In the North” που φιλοξενείται στον εκθεσιακό χώρο της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρείας (Πόντου 12, Ιλίσια).
Απόδοση στα ελληνικά για το onpodium.gr: Μάιπας Γ. Σωτήριος
Οι φωτογραφίες που συλλέχθηκαν αυτή τη φορά λήφθηκαν στην κεντρική και δυτική Γροιλανδία, στη βόρεια Νορβηγία, στη νότια Ισλανδία, στο βόρειο Καναδά και στην κεντρική και βόρεια Ιαπωνία.
Στην αρχή, πίστευα ότι θα ήταν πολύ δύσκολο για εμένα να ανταπεξέλθω σε ένα περιβάλλον με κάτω από 10 βαθμούς Κελσίου, αλλά τα βόρεια τοπία με προσέλκυσαν τόσο πολύ που μπόρεσα να ξεχάσω το κρύο – έχουν περάσει 30 χρόνια από τότε που άρχισα να επισκέπτομαι τις τοποθεσίες «ΣΤΟ ΒΟΡΡΑ».
Τα χιονισμένα βόρεια μέρη δίνουν την εντύπωση ότι ο κόσμος είναι ασπρόμαυρος. Όμως, εάν κοιτάξουμε προσεχτικά, είναι πιο φωτεινά και πιο πολύχρωμα από τις αστικές περιοχές.
Σε αντίθεση με την αστική φωτεινότητα, είναι ένα δώρο από τη Μητέρα Γη.
: το βόρειο σέλας, το χιόνι με τις διαφορετικές ανακλάσεις του φωτός, τα άγρια ζώα, τα δέντρα χωρίς φύλλα που θα έχουν κομψά λουλούδια την άνοιξη…
(βόρειο σέλας ή “aurora borealis” @northern
νότιο σέλας ή “aurora australis” @southern)
Επίσης, υπάρχουν πολύτιμα μέρη όπου μπορούμε να μάθουμε την αυστηρότητα της φύσης και τη θαλπωρή των ανθρώπων μέσα από τη συζήτηση.
Στα τέλη του Μάρτη του 1989, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μου και της διαμονής μου για μία εβδομάδα σε ένα μικρό ορεινό κατάλυμα, το οποίο βρισκόταν αρκετές ώρες μακριά με το αυτοκίνητο από το Fairbanks της Αλάσκας, ένοιωσα ξαφνικά σα να παρακολουθώ το βόρειο σέλας. Το βόρειο σέλας που είδα για πρώτη φορά στη ζωή μου ήταν ΚΟΚΚΙΝΟ.
Ο ουρανός χρωματίστηκε κόκκινος από αργά το βράδυ μέχρι την αυγή. Δεν είχε το πράσινο χρώμα που περίμενα, αλλά αργότερα έμαθα ότι ήταν το “Great Red Aurora” («Μεγάλο Κόκκινο Σέλας»).
Το 1959, ο Δρ. Junji NAKAMURA, ο πρώτος Ιάπωνας που πέτυχε τη φωτογράφιση του νότιου σέλαος στο Νότιο Πόλο μετά από πολλές αποτυχημένες προσπάθειες, είδε το «Κόκκινο Φως». Αργότερα, στις 21 Μαρτίου του 1989, ένα πολύ έντονο κόκκινο βόρειο σέλας παρατηρήθηκε στο Fairbanks, αναγκάζοντας πολλούς να αναρωτηθούν σχετικά και να ζητήσουν τη συμβολή του πανεπιστημίου της Αλάσκα (Δρ. Syunichi AKASOFU) για το αν ήταν κάποια δασική πυρκαγιά ή κάποια έκρηξη. Άκουσα ότι μέχρι και άτομα από πιο μακρινές περιοχές, όπως το Μεξικό, είχαν ασχοληθεί με το ζήτημα. Το φως έγινε ορατό και στο βόρειο τμήμα της Ιαπωνίας. Το 2000, παρατηρήθηκε ξανά στην Kiruna της βόρειας Σουηδίας.
(Στο παλαιότερο ιαπωνικό βιβλίο, το “NIHON-SYOKI”, γράφεται ότι είχε ήδη παρατηρηθεί στην Ιαπωνία από το 720)
Έτυχε να συναντήσω το βόρειο σέλας κατά τη διάρκεια της διαμονής μου το Μάρτη του 1989 (αναφέρει προηγουμένως το πού διέμενε). Δυστυχώς, οι φωτογραφίες που πήρα δεν ήταν καθαρές. Και η κάμερα είχε κάποια προβλήματα, αλλά ήμουν πραγματικά τόσο εντυπωσιασμένη από το σκηνικό που ξάπλωνα κάθε νύχτα στο χιόνι και κοιτούσα τον ουρανό για αρκετές ώρες. Έχω μία ευχή, σχεδόν ένα όνειρο, να δω αυτό το σκηνικό ξανά.
Tα βόρεια εδάφη θα εντυπωσίαζαν – προσέλκυαν τον καθένα εάν είχε την ευκαιρία να δει την πολυχρωμία στις περιοχές που η γη μοιάζει ασπρόμαυρη.
Η φωτογραφία για εμένα είναι σαν «ημερολόγιο». Πού πήγα, οι δρόμοι που περπάτησα, τι είδα, οι άνθρωποι που γνώρισα, βροχή-χιόνι-βροντές-δυνατός άνεμος… είναι μία μέθοδος καταγραφής της ατμόσφαιρας που εγώ ένοιωσα.
Όπως ακριβώς το να τρώμε φαγητό όποτε πεινάμε, θα ήθελα να δοκιμάζω πράγματα που είναι επιτεύξιμα. Να ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΜΑΙ μέρη, να ΒΛΕΠΩ πράγματα, να ΠΕΡΠΑΤΩ στον ήλιο, στη βροχή και στο χιόνι, να ΣΥΝΑΝΤΩ ανθρώπους και μερικές φορές να γελάμε ή να κλαίμε μαζί, να ΠΕΡΙΜΕΝΩ να συμβεί κάτι κ.ά..
Είναι πολυτέλεια να ξοδεύω χρόνο μόνο για εμένα χωρίς σχέδια και περιορισμούς. Θα ήθελα να συνεχίσω για λίγο ακόμα.
Ο «Βορράς» είναι το θέμα αυτήν τη φορά, αλλά η φωτογραφία μπορεί να δημιουργηθεί οποτεδήποτε και οπουδήποτε βρίσκεται κανείς. Τα λουλούδια στον κήπο, το αγαπημένο μου σκυλί στο σπίτι μπορούν να είναι κορυφαία μοντέλα. Αν το δοκιμάσουμε, θα απολαύσουμε τη φωτογράφιση πολλών πραγμάτων.
Έχω γνωρίσει έναν αμέτρητο αριθμό πολύτιμων φίλων, έχω επισκεφθεί και περπατήσει πολλά μέρη και βιώσει πολλά πράγματα μέσω της φωτογραφίας.
Υπάρχουν θησαυροί που έχω βρει και δεν πρόκειται μόνο για εικόνες για φωτογράφους.
Σας ευχαριστώ πολύ που ήρθατε.
18 Νοεμβρίου 2017
Keiko SATO
Τα βραβεία των διακριθέντων στους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς δόθηκαν στους νικητές τους την ημέρα των εγκαινίων της έκθεσης (Σάββατο, 18 Νοεμβρίου 2017). Τα έργα που διακρίθηκαν θα δημοσιευθούν σε ψηφιακό άλμπουμ, το οποίο θα διατεθεί από την Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία. Επιπλέον, δόθηκαν και 3 έπαθλα από την εταιρία φωτογραφικών ειδών Ι. & Δ. ΔΑΜΚΑΛΙΔΗΣ Α.Ε. (ΝΙΚΟΝ) στους νικητές της έγχρωμης, ασπρόμαυρης φωτογραφίας και της κατηγορίας πορτφόλιο. Παρακαλούμε, πατήστε εδώ για να ενημερωθείτε για τους προαναφερθέντες διαγωνισμούς και εδώ για να δείτε τους νικητές των διαγωνισμών.
Το onpodium.gr παρευρέθηκε στα εγκαίνια και στην τελετή βράβευσης και εξασφάλισε σχετικό υλικό, το οποίο μπορείτε να δείτε στη συνέχεια.
Αξίζει και πρέπει οπωσδήποτε να σημειώσουμε ότι την ίδια ημέρα, εκτός από τα εγκαίνια της έκθεσης της κυρίας Keiko Sato και την απονομή των βραβείων, έλαβε χώρα και η τελετή ανακήρυξης του εκθεσιακού χώρου της ΕΦΕ ως «ΕΚΘΕΣΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ FIAP ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ» (“ATHENS FIAP EXHIBITION CENTER”). Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο πρέσβης της Ιαπωνίας, κύριος Yasuhiro Shimizu, ο πρόεδρος της FIAP, κύριος Riccardo Busi, o αντιπρόεδρος της FIAP, κύριος Joan Burgues Martisella, αλλά και εκπρόσωποι από την Φωτογραφική Εταιρεία Κύπρου.